.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

maandag 8 april 2013

Eenvoudige Bloem

Ik vind het ontzettend leuk dat er zoveel toffe reacties zijn op dit idee.
Iedereen van harte welkom!

De eerste bloem van de Crochet Flower Power is een Eenvoudige Bloem.
De gebruikte kleuren van het haakkatoen mag je persoonlijk aanpassen.

Eenvoudige Bloem haakpatroon :

Gebruikte steken en afkortingen :
losse = l
halve vaste = hv
half stokje = hs
stokje = st
dubbel stokje = dst

  • haak 4 l en sluit de ring met een hv
  • haak 3 l (eerste st), 11 st in de ring en een hv op de 3de l (eerste st)
  • wissel kleur, haak *1 l, 1 hs, 2 st, 2 dst, 2 st, 1 hs, 1 l* allemaal in de 3de l (eerste st)
  • een hv in het volgende st en herhaal * * 5 keer
  • hecht af en werk de draadjes weg

Veel plezier met het haken van deze bloem, tot woensdag!

Lieve groetjes,
Valerie ♥

50 opmerkingen:

  1. Hij is leuk. Hij ligt asl het goed is al op de printer en ga hem zo maken. Als ie dan klaar is zal ik hem op mijn blog zetten met een linkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super,mis alleen het wisselen van kleur........
    Dank je voor deze haak maar aan.
    Een lente groet
    Paulien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw ik dat ik zo kon haken als jou!
    Ben helaas veel te links!
    Dit is ook weer erg mooi Valerie!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De eerste bloem, ik ga aan de slag.
    Nog een fijne dag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk ga hem straks maken. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb jouw oproepje gisteren op facebook gedeeld met de dames van Dutch Crochet. Er zullen van daar ook wel een aantal mee gaan haken.
    Ik haak deze straks ook, leuk!

    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga deze 10 verschillende bloemen van je volgen, opslaan en maken als ik een leuke bloem nodig hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!!!!! Ik ga ze sowieso verzamelen!

    Ach en wie weet is het vannacht rustig tijdens mijn nachtdienst hahahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, ik heb hem al af. Bedankt voor dit patroontje! Ga toch maar proberen om mee te doen. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wel lieve valerie DIE kan ik wel aan ♥♥♥♥ ikkes doe mee deze week

    liefssss jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Valerie,

    Ik heb de bloem al twee keer gehaakt.
    Zo leuk!
    Volgens mij een klein foutje ontdekt.
    In toer 3 moet de 1v volgens mij 1 hs zijn of heb ik dat mis?
    Ik kijk al uit naar woensdag.
    Ben van plan er een krans van te maken zoals je kunt vinden bij attic24.typepad.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan de verleiding niet weerstaan om hem toch meteen te maken. Ik zet een foto met linkje op ons blog. Bedankt voor deze leuke bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi valerie heel leuk ik ga gauw aan de slag groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is weer zo`n klein projectje wat ik tussendoor even MOET uitproberen.
    Zo heb ik al een hele doos vol met dit soort haakseltjes. Deze maak ik speciaal voor op kadootjes.

    Fijne dag!
    Blogger Elfi-Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat leuk dat je dat met ons gaat delen en ook lief.
    groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ontzettend leuk! Vorral dat je met ons wil delen.
    Ik heb eerste bloem al af. Het is mij goed gelukt.
    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is niet anders dan anoniem plaatsen. Want het lukt mij nog niet om via googleaccount
    hier een berichtje te plaatsen. Ik moet nog uitzoeken hoe het moet.
    Veel groetjes

    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zoo leuk dit, lekker samen haken. Bedankt dat je dit wil doen!
    Ik ga hem zo haken en dan plaats ik hem op mijn blog , en ga het daar bij houden ... te leuk!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuke blog heb je! Lekker vrolijk. Je gehaakte bloem heeft maar 5 bladeren....Volgens patroon zou er 6 moeten zijn? Of heb je expres gedaan?
      Ik heb er ook 2 gehaakt. Veel te leuk om te doen.
      Groetjes Linda

      Verwijderen
  19. Ik baal echt dat ik niet kan haken...het is abacadabra voor me...haha!
    Zooo lief het bloempje!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. schattig bloemetje,heb haar net gemaakt,ben benieuwd naar de volgende,probeer de kleurtjes\
    die jij doet aan te houden, zo leuk!! ^.^

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie eenvoudig bloemetje.
    Ik heb hem al klaar. Ik kijk uit naar woensdag.

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De eerste klaar, ben erg benieuwd wat er nog meer volgt.
    Dank voor de eenvoudige en zeer duidelijke beschrijving.

    groetjes,

    Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooo wat fijn met een werkschema er bij. Ik vind het dan makkelijker maken. Ik ga hem zeker proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk! Deze inmiddels 2 x gehaakt. Foto volgt later wel op mijn blog. Ben ook al een petit fours van Grietje Karwietje begonnen, waarvan de eersten ook af zijn en op de foto moeten. Whahahaha....hoe gek willen jullie me hebben...ofwel...hoe gek maak ik mezelf ;)

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. leuk!!! ik ga er meteen aan beginnen!
    mag je straks ook alle bloemetjes van anderen bewonderen.. net zoals grietje karwietje deed? bij elk nieuw patroontje een kans om je vorige haaksel te laten zien met een link.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een super leuk idee! Ik ben bijna geinstalleerd op de bank en ga vanavond lekker aan de slag met je patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind het een super idee! Ik twijfel nog of ik er tijd voor heb, maar aan de andere kant: Ik ben een taart aan 't haken waar bloemetjes op moeten, dus wie weet ik er een geschikt patroontje bij! Ach en een bloemetje is ook zo gehaakt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Echt mooi hoor!! Leuk al die verschillende bloemetjes, ik ben er dol op!
    Ben heel benieuwd naar wat er allemaal komen gaat! Succes
    groetjes Jenny
    www.creamijn.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik lees de woorden eenvoudig en simpel vaak. Maar voor een beginner ( wel een ster in granny's) nog een hele klus met al die halve, hele en dubbele stokjes en dan ook nog zes blaadjes moeten gaan krijgen. Met het patroontje er bij moet het me gaan lukken. Ik vind deze haak aan erg leuk. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. http://creaties-jenneke.blogspot.nl/2013/04/rotsbloem-ontdekt.html

    thankiessssss xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Niet zo ervaren haakster,het is me gelukt maar er zit nog een foutje in,dus ga ik er nog 1 haken!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik zag net je idee bij Jenneke, ben volger geworden en ga er zo aan beginnen. Leuk idee, ga zeker ook reklame maken zodra ze klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik kan nooit zo goed weg met die haakschema's dus ik ben blij dat je de beschrijving er ook bij gezet hebt.
    Helaas heb ik het een beetje te druk om mee te gaan haken maar ik ga ze wel allemaal opslaan hoor!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  34. To zaczynamy 1 KWIATEK już mam , czekam na następne ;)
    pozdrawiam balerina ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Toch nog gauw het eerste bloemetje gehaakt na een lange werkdag. Leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  36. wat een goed idee !
    heb er lang over nagedacht en waarom ? ik kan geen patroon lezen ..
    maar met een geschreven beschrijving & tekening moet me dat toch wel lukken hoop ik ?

    ik ga mn best doen en zal er morgen ook over bloggen !

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat zou ik toch graag mee doen!?! Maar heb al zoveel projectjes lopen :-(
    Nu ga ik wel de patroontjes opslaan, en misschien dat ik er mijn dekentje mee ga versieren waar ik net aan ben begonnen.

    Ben je ook gelijk gaan volgen, leuke blog heb je!!

    Groetjes Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik heb hem gemaakt gisteren, lekker simpel bloementje,
    en was binnen een goede 10 minute klaar met eentje.
    Er gaan er dus veel meer volgen :-)

    http://5wondertjes.blogspot.be/2013/04/eerste-bloem-van-attelier-valerie.html

    Liefs Priscilla

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ja!!! Ik doe mee! Heb geen blog of zoiets, maar bijna verslaafd aan bloemetjes haken (en uitdelen. Glimlach gegarandeerd!) Deze ga ik haken en geef hem morgen aan een speciaal, jarig iemand.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wauw, voor mij als zeer beginnend haakster dan 10 minuten.... Maar hij ja gelukt.
    Zie ook op: Ateliereem.blogspot.com

    Ik doe morgen wee mee!!

    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een leuk idee zeg! En een mooi eenvoudige bloem! Bedankt!

    Groetjes Heidi en Judith
    Neem je ook is een kijkje ( of word volger ) op ons blog?

    www.degrannys.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een leuk idee, ik ga meedoen en het op mijn blog plaatsen. Als je het wil volgen zou ik dat leuk vinden.
    Home-in-dekkersland.blogspot.nl

    Groetjes mevrouw D

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dank u wel voor deze werkbeschrijving. Ben nog maar een beginnende haakster, maar ga het zeker eens uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hartelijk dank voor de werkbeschrijving v.d. bloemen. Heb ze geprint en ga ze allemaal haken. Groetjes Marie-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...