.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

maandag 12 november 2012

Petit Four Mini Moorkop

Ah, wat waren de dagen dit weekend toch grijs en somber.

Om de tijd te verdrijven heb ik het Petit Fourtje Mini Moorkop gehaakt.

Bij ons in Vlaanderen is het gebakje niet zo gekend, maar hebben we wel iets
dat er op lijkt: een éclair. Dit is een langwerpig gebakje met een zachte vulling van
banketbakkersroom of slagroom en een laagje chocolade.

Ik heb het Moorkopje qua kleur een beetje naar mijn eigen smaak gehaakt.


Een moment zalig herbronnen in een privé wellness in oosters kader stond ook in de agenda.
Sauna met sterrenhemel, stoomcabine met kleurentherapie, buitenjacuzzi en zwembad,
afkoelen met de kantelemmer, regendouche en als afsluiter de ontspannende infra-lounge banken.
De tijd was voorbij zonder het te beseffen ...

Vandaag heb ik een dagje vrij en tussen het opruimen door heb ik de rode rozen die in oude apothekersflesjes staan gefotografeerd.


Nog enkele ideetjes met stof uitwerken en gezellig jullie blogs doorlezen met een kopje koffie.

De hemel is nog altijd grijs, maar misschien komt het zonnetje wel eens piepen vanachter de wolken.

Lieve groetjes,
Valerie ♥

23 opmerkingen:

  1. Hi Valerie ..♥
    OOhh wat is je moorkopje♥ MOOI♥ geworden om van te smullen♥ hoor..;)))
    Geniet♫♥ van je vrije♫ dagje♥ en je roosje♥ is ook Prachtig♥..;)
    Wens je fijne♥ week Liefs Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moorkopje is prachtig geworden Valerie!
    En wat n heerlijke beauty dag heb je gehad!
    Heerlijk nu nog n dagje nagenieten en wachten tot de zon haar stralen nog eventjes laat zien.
    Liefs,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow heerlijk een dagje vrij, hopelijk heb je er van genoten! Je petit fourtje is een plaatje geworden, eclairs ken ik wel die zijn ook erg jummie hoor:-))! Fijne avond! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat moorkopje ziet er heerlijk uit. En wat geniet ik altijd van je prachtige foto's. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je moorkopje is schitterend meis en wat mooi weer op de foto gezet! WOW!!!!!

    Heerlijk toch zo een welnessdagje! Dat zou verplicht moeten worden hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je moorkopje prachtig. Ook je apothekersflesser zijn zo'n mooie decoratie! Lijkt me zalig een welness moment! Fijne avond ♥ Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je moorkop ziet er geweldig uit zeg. Lekker ook hoor een dagje sauna.Ik zou ook graag wel weer eens willen. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hij ziet er erg lekker en heel mooi uit deze moorkop groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heerlijke moorkop..mjammie...
    Geniet van de sauna...

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lekker moorkopje! Wij wonen vlakbij Den Bosch en hier noemen we die dus de Bossche Bol!
    Fijne avond en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mmmmmmmmm, ziet er echt heeeeeeerlijk uit.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kijk je even op mijn blog, ik heb je genomineerd voor de Leibster Award, is speciaal om bloggers in het zonnetje te zetten, die minder dan 200 volgers hebben.
    Groetejs, Daphne.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooow lekker hoor!!En een eclair ken en lust ik ook wel!
    Fijn zo'n wellnes dag even jezelf verwennen en opladen voor de soms grauwe dagen.
    IK kruip het liefst weer in bed.....maarja dat kan niet he moet ook wat gebeuren.
    Blogjes (bij)lezen/maken enzo
    En mooi hoor die roosjes in de flesjes.
    Dikke X van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mmmm lekker een moorkop! Ik maak ze hier wel eens zelf!
    Maar niet te vaak hoor! Wat dat betreft is jou versie een stuk veiliger!
    Mooi gehaakt hoor!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk het moorkopje in een andere smaak te zien ;o) je maakt zulke mooie foto's , de roos vind ik prachtig .....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is erg mooi geworden.

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een moorkop of een eclair ik lust ze alle twee hoor!
    Deze ziet er ook weer heel smakelijk uit.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Was weer een heel mooi hé! De druipende chocolade was heel leuk opm te haken.

    groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. SSSt....Ik heb meegedaan aan een kookwedstrijd......X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi moorkopje heb je ervan gemaakt, deze kleuren zijn erg mooi.

    fijn weekend
    tine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een éclair kennen wij hier ook^_^ Een moorkop is eigenlijk niks meer dan een uit de kluiten gewassen soesje met chocolade en slagroom er op. Een Bosche bol is praktisch hetzelfde als een moorkop, alleen zit er dan geen slagroom bovenop.
    Niet verklappen hoor maar een éclair met banketbakkersroom....wil ik ook nog bedenken voor op mijn etagère ;-)

    Groetjes,
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...