.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

donderdag 8 november 2012

Petit Four Kersen met slagroom

De Petit Four Kersen met slagroom mag de andere Petits Fours vergezellen en
is persoonlijk mijn lieveling van de vijf die ik al gehaakt heb, omdat hij van boven
tot onder gemaakt is van haakwerk.


Iedere keer als ik de Petits Fours aan het haken ben is het water me al dikwijls in de
mond gekomen als ik nadenk hoe lekker ze in werkelijkheid zouden kunnen zijn.

Zondag namiddag heeft dochter Shannon (13 jaar) echte cup cakejes gebakken
en deze maal heb ik niet nagedacht over de smaak, maar geproefd!


Ze waren zo luchtig gemaakt en smaakten heerlijk! Shannon zou graag later haar eigen
banket bakkerij hebben en volgens mij is ze goed op weg om haar droom te verwezenlijken.

Lieve groetjes,
Valerie ♥

23 opmerkingen:

  1. wat ziet dat er lekker uit, knap hoor van Shannon en wat ontzettend leuk dat ze een droom heeft.. ik hoop dat deze droom uit zal komen!
    en jouw petit four is ook niet te versmaden;)

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mhhhmmm je zou er trek van krijgen van zowel de gehaakte als de echt gemaakte, en banketbakker lijkt me een super beroep.....vooral veel oefenen dan kunnen jullie lekker smullen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig gebakje! Ook om te snoepen!
    Maar de cupcakes van je dochter zien er wel heel erg lekker uit!
    Wat leuk, banketbakker! Ik kom uit een Franse familie van banketbakkers!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er allemaal lekker uit, zowel de echte als de gehaakt. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allebeizien ze eruit om te smullen......
    Je dochter verdient een comlpliment hoor...ze heeft
    het heel goed gemaakt!!!!


    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die petitfour is weer prachtig, ook weer super gefotografeerd!
    En als troost een echte cupcake voor jou, ook die zijn erg mooi, ik wil onmiddellijk geloven dat ze ook erg goed smaakten! Die banketbakkerij komt er vast wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi die petit four! Wat mooi ook op de foto gezet!!!!!!

    Als ik Shannon haar cupcakes zo zie en het feit dat ze ook nog eens overheerlijk waren dan is die banketbakkerij niet slechts een toekomstdroom!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo dat is handig een dochter die zulke geweldig mooie en lekkere cupcakes kan maken. Misschien kan ze er wat mee doen in de toekomst !!

    groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je Petit Four ziet er weer lekker uit, Valerie! Maar ook de cupcakejes van je dochter.....jammie! Onze dochter is ook 13 en ook zij bakt regelmatig cupcakejes....vindt ze zo leuk om te doen....en zeker het versieren met fondant!
    Fijne avond en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er allebei heel smakelijk uit (gehaakt en gebakken). Voordeel van die gehaakte is wel dat het wat calorie-armer is. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het ziet er allebei heel lekker uit al zal de eerste niet zo smaken hij ziet er wel mooi uit en je dochter mag trots zijn op haar bakkunst groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zien er heerlijk uit, ook de echte cupcakes van je dochter!!
    Knap gedaan van haar en van jou!
    Fijn dat je na het haken van die mooie cupcakes ook even in een echte kan happen!
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ontzettend leuk je gehaakte spulletjes. En wat een heerlijke cupcakes heb je dochter gebakken.
    Fijne avond groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk. Hè als die kinders dat leuk vinden Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  15. supermooi dat petit fourke. Ik kan het aannemen dat je het water in de mond krijgt. Wat leuk dat je dochtertje graag bakt, dat moet daar lekker ruiken bij jullie.lieve groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mama haakt ze en dochter bakt ze... Leuk!
    Dit was ook mijn favoriet tot nu toe. Morgen komt er weer eentje. Het ziet er een chocolade torentje uit met een nootje op? Misschien heb ik het volledig mis. Grietje houd er de spanning wel in hé.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik vond hem juist helemaal niets, kreeg serieuze kramp in mijn hand bij de slagroom ... Maar uiteindelijk toch wel iets uit de hand getoverd. Ook weer een super mooie versie hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zowel de gehaakte als de gebakken zien er fantastisch uit...

    tine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie gebakjes, ik hoop dat haar droom uit zal komen:D
    Jouw petit fourtje is ook erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je gebakjes zien er weer mooi uit! Je zet ze ook altijd zo leuk op de foto! mijn complimenten :D

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hahaha, ik denk er nooit aan tijdens het haken, hoe de petit fourtjes in het echt zouden smaken..
    Wat kunnen mensen toch verschillend zijn.
    De cupcakes van je dochter zien er prachtig uit. Heeft ze vormpjes gebruikt voor de hartjes?
    Zelf heb ik het pasgeleden ook geprobeerd, maar de fondant bovenop is hopeloos geworden...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die gebakjes zijn echte pareltjes!!

    Die cupcakes van je dochter zullen wel beter smaken :-)

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. superleuke blog heb je hier!

    http://phaephotography.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...