.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

donderdag 14 juni 2012

Zoete snoepjes

Ik wil deze zonnige dag starten met te zeggen dat ik het ontzettend leuk
vind dat jullie mijn vreugde delen op mijn vorige post en natuurlijk
aan de nieuwe lezeressen een warm welkom. Bedankt!

Deze overheerlijke zoete snoepjes waren ooit mijn eerste blogbericht.


Nu wil ik ze eens toelichten voor de lekkerbekjes.

De zoete snoep bestaat uit 3 deeltjes:

de binnenste krul :
30 lossen in kleur A
rij 1 : vanaf de tweede losse vasten haken tot einde
rij 2 : 1 losse, draaien en vasten haken tot einde en afhechten

de buitenste krul :
50 lossen in kleur B
rij 1 : vanaf de tweede losse vasten haken tot einde
rij 2 : 1 losse, draaien en vasten haken tot einde en afhechten

de zijkantjes (2x) :
2 lossen in kleur B
het begin markeren van iedere rij
rij 1 : in de tweede losse vier vasten haken
rij 2 : in iedere vaste twee vasten (8 vasten)
rij 3 : een vaste in iedere steek
rij 4 : 2 vasten haken in iedere vaste (16 vasten) en afhechten

Voor de afwerking leg de binnenste krul op de buitenste en rol
ze op. Lijm ze vast en naai de twee zijkanten vast aan het rolletje.

Haak er een paar in verschillende kleuren en je hebt leuke Pinwheel Candies.

Geniet met volle teugen van deze zonnige dag.

Groetjes,
Valerie ♥

16 opmerkingen:

  1. je vorige post heb ik gemist, heb even teruggekeken maar je bent inderdaad goed verwend, leuk!!
    en wat zijn je snoepjes leuk, om in te bijten;)

    fijne dag Valerie!
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk patroontje van snoepjes! Ik heb het weer opgeslagen!
    Leuk om er een heleboel te maken en er een oude pot mee te vullen!
    Oei, nu weet ik helemaal niet meer wat ik eerst ga maken!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de snoepjes opgeslagen. Zo mooi. Ik ga ze zeker maken, en dan laat ik het jou weten.
    Veel plezier met het mooie pakje dat je hebt gewonnen.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n snoepje sla je niet af hoor, wat een mooi begin van
    je blog en bedankt voor het recept:)
    Lekker doorbloggen...wij komen wel langs.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk snoepjes...daar ben ik wel voor te porren hoor!!!!!
    Wat jij al niet maakt met jou handjes.....zo lief & leuk!!
    Ben druk bezig om jou GIVE AWAY op de foto te zetten....moet natuurlijk wel een leuke post worden.
    Ik wens je nog een fijne avond & groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lekkere snoepjes, dat ziet er leuk uit.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mmm lekker hoor hihi.Ik geef je een sunshine award doe wat en waarom lees je op mijn blog.X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk die gehaakte snoepjes!!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kwam jou blog tegen bij Silvia, ik vind hem leuk dus vanaf nu ga ik jou volgen.

    Fijn weekend
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zag dat je volger was geworden op mijn blog. Ik ging bij jou kijken en ben erg verrast door je mooie romantische stijl. Prachtig en inspirerend. Ik ga je dan ook graag volgen.
    Deze bonbons wil ik ook eens proberen. Dank je wel voor de tutorial.
    groetjes,
    Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke snoepjes. Ik heb een probleempje met haken, ik probeer een rond strak kussen te haken, maar het lukt mij niet. Na een tijdje lijkt het meer op een zwierige bloem dan op een kussen :-) Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd, maar wat...ik volg nochtans strikt de uitleg.

    Hebt jij soms hier een uitleg voor of een goed patroontje?

    Fijn weekend nog.

    Groetjes
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien proberen met een recht lapje van vasten,
      zoals de kleerhanger of het mobielhoesje.
      Dit zijn heel eenvoudige patroontjes.
      Regelmatig de steken controleren op hoeveelheid en bij
      ieder einde van de rij een losse haken en werk
      draaien. Ik heb ook een handige tutorial staan van
      de steken op mijn blog. Succes!
      En bij vragen neem gerust contact op, bye.

      Verwijderen
  12. Bedankt Valerie, ik probeer het alvast uit.

    Groetjes
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke blog, je hebt er een nieuwe volger bij.
    Vraagje: welke lijm gebruik je om die krullen aan elkaar te lijmen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De krullen worden niet gelijmd,
      maar gewoon aan de ronde cirkel genaaid.
      Bedankt, voor je lieve woorden ...

      Verwijderen
  14. zit gewoon van je snoepjes te genieten zo leuk gemaakt allemaal geweldig

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...