.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

maandag 9 januari 2017

Easter Eimutsje Tutorial

Eiermutsjes brengen een gezellige toets aan de ontbijttafel
en houden de gekookte eitjes tegelijkertijd lekker warm.


Vorig jaar haakte ik dit stel lieve mutsjes met konijnenoortjes,
maar de blog met verwijzing naar het patroon is verwijderd.
Om jullie op weg te helpen mijn swing van het haakpatroon.

Gebruikte steken en afkortingen:
een haakpen 2.5 mm
losse = L
halve vaste = HV
vaste = V

  • haak een ketting van 40 L en sluit met een HV
  • markeer het begin van elke ronde
  • haak op iedere losse een V (40 V)
  • herhaal bovenste rij nog 12 keer (40 V)
  • vouw het werkje zodanig dat de rij uiterst rechts start
  • haak 9 V draai werk - 9 V terug andere zijde tot bij start (1ste oor - 18 V)
  • herhaal bovenste rij nog 6 keer (18 V)
  • haak 1 V - 2 V samen haken - herhaal tot einde (12 V)
  • haak 6 keer 2 V samen (6 V)
  • afhechten en draad aan de binnenkant wegwerken
  • op de zelfde wijze het tweede oortje haken
  • sierrandje : haak 1 V - 3 L - herhaal tot einde sluiten met 1 HV

Onder de konijnenoortjes een stukje touw of een kantje rijgen en fronsen.


Het maken van deze paasdecoratie is dus helemaal niet zo moeilijk.
Welkom voor ideetjes op mijn FB pagina Atelier Valerie

Fijne maandag en start van de week ...

Lieve & Creatieve Groetjes

20 opmerkingen:

  1. Wat een schattige eierwarmers! Het brengt me al helemaal in paasstemming *Ü*. Lief dat je het patroon hebt uitgewerkt voor ons.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele lieve eierwarmertjes. Prachtig met het strikje erbij Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh, wat LIEFFFFFF!!!!
    Ik hou hier zo van, dat strikje erop, aaaaaaah!!
    Bedankt voor bet pateoon, ik ga het (alweer) onthouden.

    (kijk je even op mijn blog, als je het leuk vind zou ik het leuk vinden als je mee doet.....)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor het patroontje. Als ik ooit nog eens tijd over heb.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snoezige eiermutsjes. Met een kleine aanpassing kan de muts een konijnengezichtje krijgen. Leuk voor de kinderen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alvast voor de pasen lijkt me dit leuk om te haken..

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk zijn ze. Ik kreeg er vorig jaar een bij een swap.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schattig! En weer zo mooi gemaakt!
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat snoezige eierwarmers heb je gemaakt, wat fijn dat je het patroon uitgewerkt hebt!!
    Lieve groet Sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat zijn die leuk! Dank je voor het delen van dit patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hay Valerie,

    Ohhh...wat een schattig mutsje voor onze
    eitjes..wat staat dat toch feestelijk, zo mutsje..
    Dank je wel voor het patroontje..

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij brengt ons al meteen in paasstemming Valérie! Supermooie schattige eierwarmers zijn het, echt leuk gemaakt met dat strikje erbij, helemaal jouw stijl!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lief eiwarmertje...voor mijn kleinkindjes gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat schattig...ik weet wat me te doen staat vanavond.....:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind deze schattig en probeer ze te maken. Helaas ben ik er niet zo bedreven in en loop ik al vast na de ketting en eindigen met een halve vaste. Moet ik eerst een magische ring maken of wordt het een lapje die je later aan elkaar vast zet? Misschien is hier wel een filmpje van, dan zou ik graag een linkje willen ontvangen als dat kan. Ik wil het haken onder de knie krijgen. Bedankt alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee geen magische cirkel ... Je haakt 40 lossen en sluit de ketting door in de 1ste gehaakte losse een halve vaste te haken ... de ketting is nu gesloten ... markeer telkens het begin van een ronde ... ik gebruik een paperclip ... haak 13 rijen op iedere steek een vaste ... heb je nog vragen laat maar horen ... succes!

      Verwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...