.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

donderdag 28 augustus 2014

Lieve Fotolijstjes

Fotolijstjes haken is toch één van mijn favoriete werkjes
en met het ondankbare weertje was deze opdracht welkom.


De fotolijstjes zijn gehaakt in trendy oude herfstkleuren van Catania.

De basis is een ring of armband van ongeveer 7 cm diameter in kunststof
en met dit eenvoudig uitgewerkt patroontje heb je zo een lijstje klaar.

Gebruikte steken en afkortingen in patroon:
L = losse
HV = halve vaste
V = vaste
HST = half stokje
ST = stokje

toer 1 : V rond ring haken
toer 2 : V op iedere steek
toer 3 : een ST - 1 L - 1 ST en 1 steek tussen en 1 V haken om de toer te sluiten
toer 4 : een HST op iedere steek
toer 5 : 4 L haken en 3 steken tussen en 1 V haken
toer 6 : op de 2de losse 3 ST haken, een picot haken en 3 ST in dezelfde steek
            

Altijd leuk om cadeau te geven, origineel en mooi met een foto of tekst.

Fijn weekend iedereen!

Lieve & Creatieve Groetjes



41 opmerkingen:

  1. Zo'n leuk idee, gave kleurtjes!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze mooi! Ik heb al meerdere keren gebruik gemaakt van een patroontje op je blog wat je al eens eerder hebt laten zien. Deze ga ik ook zeker maken, ik vind het ook een heerlijk werkje om te doen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn deze weer mooi. Op vakantie heb ik weer een hele rits armbanden gekocht. Deze ga ik zeker uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief zijn ze weer, binnenkort maar weer eens1 maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, ze staan ook bij mij nog op mijn lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn weer mooie lijstjes geworden. Lief dat je het patroon hebt uitgeschreven en wilt delen, hij staat in de Favorieten!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel lief zijn ze! En lief dat je het patroontje deelt, ik zet ze op mijn pinterestbord, want ik wil ze vast nog eens maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige lijstjes zijn dit. Echt van die hebbe-dingetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad heel leuk om te doen. Vind het zelf ook superleuk. Mooi resultaat Valerie! Groetjes, Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat GAAF!
    Ontzettend mooi gedaan en ik vind de kleurtjes ook te gek!

    groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, wat is dit mooi zeg, ontzettend mooi gemaakt, heel knap. Bedankt voor het patroon, ik ga het opslaan maar of dit me gaat lukken..................?
    Liefs Hanny♥,
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als ik die mooie fotolijstjes van je dan weer zie begint het wel weer te kriebelen. Misschien binnenkort de haaknaald maar weer eens opzoeken. Dank je wel voor de inspiratie.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw! Super mooi!
    Ook weer zo mooi gefotografeerd!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je dit weer prachtig gehaakt, Valerie. Ik vind de kleurtjes ook zo mooi.
    Ik hoop dat ik ook een keer toekomt aan zoiets; ik ben nu nog steeds bezig aan
    een zomersjaaltje...
    Liefs en een gezellige dag! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is weer prachtig. Mooie lijstjes in prachtige kleuren. Wat doe je dat toch mooi. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel mooi deze leuke lijstjes bedankt voor het patroon ik ga ze zeker nog wel haken groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Valerie,
    De patroontjes van het waxine lichtje en foto lijstjes ken ik heb ik ook eens op een kaart gebruikt
    Zelfs alleen met een foto er in zijn ze al snoezig!! Fijne dag verder en liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, echt wel een leuk cadeautje, kan ik misschien ook maken met een foto van mijn kleindochter!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi patroontje, Ik zat net te kijken hoe dat gehaakt was, totdat ik naar beneden scrolde en daar het patroonte zag staan.
    Bedankt. Je hebt ze ook zo mooi opgemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg leuk die lijstjes.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat maak je toch prachtige en creatieve dingen met je haaknaald, Valerie.
    Schattig hoor, die fotolijstjes.
    Lieve groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat schitterend en wat een traktatie dat je het patroontje erbij doet...ik zie me al van deze schattige lijstjes haken voor in de kerstboom. Je bent een schat Valerie ;p
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zijn ze leuk Valerie!
    Het maakt de mooie babyfoto's extra lief!
    Schitterend gedaan!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het ziet er weer heel schattig en romantisch uit. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat zijn ze mooi! Dank je wel voor het delen van het patroontje.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oohh...wat een lieve fotolijstjes Valerie! Zo schattig met de babyfoto's erin en de kleurtjes haakgaren vind ik supers. Bedankt voor het delen van het patroontje.
    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ohhh prachtig Valerie!Bedankt voor het delen!


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een beeldschone foto lijstje.....wat een mooie kleuren haakkatoen zijn dit prachtig.
    Fijn weekend, liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Valerie, ze zijn werkelijk prachtig die fotolijstjes en zulke mooie kleurtjes !
    Wat lief dat je het patroontje met ons deelt, dank je wel :)
    Ik wens je nog een hele fijn weekend.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Schattig de gehaakte foto lijstjes ,heel mooi gemaakt .
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige fotolijstjes Valerie en bedankt voor het uitschrijven, ga het zeker een keer maken. Eerst op zoek naar armbandjes ;-)

    Fijne avond,
    liefsThea

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dank je wel, Valerie. Ik ga ze snel maken. Zo leuk voor een cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige lijstjes heb je gemaakt.
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  34. De kadertjes zijn heel leuk Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoeveel V rond de ring?

    Gr moon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik geen rekening mee gehouden Moon... de vasten zitten strak naast elkaar... bij toer 3 kan je nog altijd zeuren 🙃 véél haak plezier 😉

      Verwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...