.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

vrijdag 27 september 2013

Lollypop Candy

De tweede lekkernij van de Crochet Sweet Candy is een Lollypop.


De gebruikte kleuren van het haakkatoen mag je persoonlijk aanpassen.

Lollypop Candy Haakpatroon met haakpen 2.5 mm:

Gebruikte steken afkortingen :
losse = l
halve vaste = v
vaste = v

De zoete snoep bestaat uit twee deeltjes:

de binnenste krul :
35 lossen in kleur A
rij 1 : vanaf de tweede losse vasten haken tot einde
rij 2 : 1 losse, draaien en vasten haken tot einde, 1 hv en afhechten

de buitenste krul :
55 lossen in kleur B
rij 1 : vanaf de tweede losse vasten haken tot einde
rij 2 : 1 losse, draaien en vasten haken tot einde, 1 hv en afhechten

Leg de binnenste krul op de buitenste, rol ze op en lijm ze vast.
Het haakwerkje prik je met wat lijm op een tandenstokertje.


Veel plezier met het haken van deze lekkernij.

Fijn weekend iedereen en tot dinsdag!

Lieve & Creatieve Groejtes


30 opmerkingen:

  1. Oh super leuk. Ik ga weer mee doen . gr bets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een knoddig "lekstokje"!Ben vanavond weer van de partij om mee te haken.Fijn weekend grtjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh die is ook zo leuk ... snek ff de was ophangen en dan deze lekkernij haken mooie kleurtjes heb je gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh wat leuk zeg,
    helaas ben ik al met te veel projecten tegelijk bezig.
    Maar toch bedankt voor het patroon, misschien komt het in de toekomst nog!

    Liefs,
    www.twinklezcreations.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk,ga hem direct maken,met meerdere projectjes bezig,maar moet er gewoon maar even bij tussendoor vind ze zo leuk,:D

    fijn weekend, kijk al weer uit naar de volgende
    liefs mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mjam, in het echt ben ik niet zo dol op lolly's, maar deze vind ik wel leuk.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, die is leuk!
    Ik ga gelijk aan de slag en leg hem bij de eerste. Weer bedankt hé en ook een fijn weekend!
    Greetzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De tweede ziet er erg leuk uit zeg! En ik maar denken: hoe verzint ze nou 8 verschillende snoepjes?? Nou, dat gaat wel lukken. Ik heb m'n eerste Candy gelinkt, maar ik moet nog wel een beetje oefenen met het haken van dit soort dingetjes. Volgens mij kan het nog een stukje netter... gr. Hennei

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi wat schattig, ik doe ook mee!ik zie dat ik er 1 achterloop!dus je moet niet te snel gaan haha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze is ook weer leuk Valerie, ik ga zo meteen aan de slag.
    Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog en natuurlijk dat je volger bent geworden.
    Ik ga proberen een link te plaatsen van mijn creatie, maar moet daarvoor even de computer aanslingeren, want daar staan de foto's op.

    Groetjes en fijn weekend van Gerda.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze leukkkk! Alleen kan ik nog niet zo goed haken.. maar ik ga het van de week zeker proberen!
    En wat lief dat je alle patroontjes op je blog deeld:)
    groetjes Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn zo leuk, heb er inmiddels al een aantal gehaakt!

    Fijn weekend!

    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer een 'To-Do' voor op mijn lijstje!
    Ze zijn echt schattig :-)

    Fijn weekend!

    Liefs Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn ze leuk echt zoet, ik hou van die kleurtjes! Bedankt voor het delen van deze patroontjes. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat ziet deze er ook weer lekker uit ik ben ook gelijk begonen maar ik ben nog niet zo tevreden ik ga ze dus nog een keer overdoen maar ben een omslagdoek aan het breien voor mij kleindochter dus moest dit er even tussendoor fijn weekeind en tot dinsdag maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook deze ziet er lekker "mooi" uit. Ik heb hem net gehaakt, super leuk.
    Dankje wel, op naar dinsdag

    Lieve groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leukertjes. Eens kijken of het lukt dit weekend de haaknaald ter hand te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk dat je weer zoiets hebt georganiseerd Valerie.
    Groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, Valerie. In de ban van alle snoepjes die voorbij komen, deze allemaal bekijken en van "commentaar" voorzien. Vervolgens plaats ik hier een afbeelding van mijn snoepjes en vergeet ik helemaal jou van "commentaar" te voorzien.

    Leuk de eerste twee snoepjes. Ben heeeeeeeeeeel erg benieuwd naar de volgende zes!

    Groetjes en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi ik kwam op je site terecht omdat ik een bloemenpatroon zocht , vanavond zag ik dat het een heel stel werd die door iedereen mee gehaakt kan worden..... en nu kan ik aan de candy zelfs meedoen :) Dinsdag maak je dacht ik weer nieuwe , dan zal ik zorgen bij te zijn.

    Dit is zo leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ziet het er lekker uit,je zou hem zo op willen eten.Heel leuk gehaakt.

    Groeten Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Helemaal om in te bijten...!
    Groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. dank je wel voor je lieve reactie op mijn blog. Ik vond hem weer leuk om te maken <3
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Valerie, hij ziet er uit om op te eten, supper schattig :)

    Fijn weekend.

    Liefs Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat zien deze snoepjes er heerlijk uit
    Heel mooi gehaakt !
    Groet Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke . Ik heb hem net gemaakt. Foto's volgen nog. Volgende week kan ik ze helaas niet maken maar ze worden nog wel allemaal een keer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo leuk deze snoepjes, ik haak mee hoor. de lollypop en sweet candy zijn af en hier op mijn blog te zien met natuurlijk een verwijzing naar jou leuke blog http://creatieve-vlinder.blogspot.nl/2013/09/pennenbakjes-en-crochet-sweet-candy.html

    BeantwoordenVerwijderen
  28. O jee, ja je bent net te laat voor mijn give-away! Maar bedankt voor je lieve reactie, hoor!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat zijn deze snoepjes toch leuk om te maken hartelijk dank voor het delen van de patroontjes.Lieve groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...