.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

vrijdag 10 mei 2013

Blauwe Bloei in de Tuin

In de tuin staat de prachtige blauwe baardiris rijkelijk te bloeien.


Met haar blauw paarse kleuren weet ze me de aandacht te trekken.

Het hart van de Iris is vind ik zo speciaal en mooi.


Op de onderste kelkbladeren draagt de bloem haar meeldraden,
die ook wel de baard van de bloem genoemd wordt en die de geliefde
landingsbaan is voor bijen en andere insecten die op zoek zijn naar honing.


Dit is gewoon genieten van de eenvoud der natuur ...

Jammer dat het weer wat aan de frisse kant is,
maar toch een fijn weekend en een gezellige Moederdag aan alle mama's!

Liefs,
Valerie ♥

13 opmerkingen:

  1. Wat een mooie bloem!! Het lijkt een waar kunstwerkje daar binnenin! Wat leuk dat hij al bloeit, ik heb ze ook maar die bloeien nog niet.

    Groetjes en een fijne dag,
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja dit is een prachtbloem me zoveel moois aan te bekijken ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kan je hier van genieten zeg! Prachtig vast gelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ze ook in mijn tuin,maar ze staan nog niet in bloei.Ze zijn inderdaad prachtig!Je foto ook en voor jou ook een fijn weekend en een fijne moederdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige bloem en prachtige foto's! Geniet van je week-end!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende bloem is dat. Hij doet het heel mooi. Geniet lekker van het aankomend weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, ik vind het zo heerlijk dat alles weer gaat groeien en bloeien. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat staan je irissen er prachtig bij!
    Dat is echt genieten!
    Wij moeten nog even wachten op de bloembollen en plantjes.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En zoveel pracht gewoon in de tuin, schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Noem dat maar eenvoud, zo mooi krijg ik t niet gemaakt. Zulke mooie kleuren en belijningen. Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtige bloem, geniet nog van het weekend.
    Na een voormiddag regen, schijnt hier nu de zon.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...