.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

maandag 22 april 2013

Vrolijke Bloem

De zevenste bloem van de Crochet Flower Power is een Vrolijke Bloem.
De gebruikte kleuren van het haakkatoen mag je persoonlijk aanpassen.

Haakpatroon Vrolijke Bloem :

Gebruikte steken en afkortingen:
losse = l
halve vaste = hv
vaste = v
stokje = st
dubbel stokje = dst

  • haak 3 l en in de derde l vanaf haaknaald 11 st haken en sluiten met hv op 3de l (12 st)
  • haak 2 l (telt als 1 vaste), 1 v in dezelfde plaats, 2 v in elk van de volgende 11 st, hv in 2de van 2 l (24v)
  • Deze ronde alleen in de achterste lus haken van de vaste
  • haak 4 l en 1 dst in dezelfde plaats, 2 dst in de volgende v, 1 ds, 4 l en 1 hv in de volgende v
  • haak *1 hv en 4 l in dezelfde v, 2 dst in de volgende v, 1 dst, 4 l en 1 hv in dezelfde v*, herhaal * * tot einde
  • wissel van kleur en haak alleen in de voorste lus van de vaste
  • haak *1 hv en 3 l en 1 st in dezelfde plaats, 1 st en 3 l in de volgende steek en sluit met hv in dezelfde steek*, herhaal * * tot einde
  • hecht af en werk de draadjes weg

Veel plezier met het haken van deze bloem, tot woensdag!


Lieve groetjes,
Valerie ♥

15 opmerkingen:

  1. Zo mooi en leuk al die gehaakte bloemen, dank je wel Valerie. Ik mis het getekende haakschema, zie het nu ook niet meer bij de andere bloempjes staan?

    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje wel voor het mooie bloemetje. Heb hem alweer klaar.
    Kijk alweer uit naar woensdag ;-)

    Fijne dag

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, ik sla ze allemaal op en haak ze later voor mijn kleindochter. ik wil ze in een leuke bloemenketting verwerken....

    groet,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dziękuje za wspaniałą ZABAWĘ ;)
    pozdrawiam balerinka ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Ook weer prachtige kleuren!
    Heb je weer knap gedaan!
    Groetjess Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De zevende al :) hij is leuk, groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een leuke, straks maar even aan de slag. Groetjes, Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En weer een bloem klaar. Op naar nr 8

    BeantwoordenVerwijderen
  9. deze lukt me blijkbaar niet zo goed ,maar ik begin morgen opnieuw ben beetje moe ! slaapwel nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is weer een mooie. Heb ze net af.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook alweer zo'n mooie bloem... dank je wel

    groetjes,
    tine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Valerie, wat kun je toch prachtig haken, deze bloem is ook alweer zo mooi :)
    Misschien moet ik het toch ook eens gaan proberen, maar dan moet ik eerst m´n haaknaalden gaan zoeken.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik blijf het leuk vinden, al die bloemen.
    Deze is ook zo mooi van kleur.
    Fijne avond, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die ziet er ook mooi uit. Ik moet eerlijk bekennen dat ik héél erg achter loop met je bloemen haken. Maar ja, ik doe er ook dubbel zo lang over want ik moet het nog leren. Laat ze daarom aub nog even op je blog staan want ik doe er nog wel een paar weekjes over voordat ik ze allemaal heb gedaan. Maar ik laat je zéér zeker het resultaat ng zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...