.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

vrijdag 26 april 2013

Sierlijke Roos

De laatste bloem van de Crochet Flower Power is deze Sierlijke Roos,
het symbool van dit leuke project dat bijna afgelopen is.
De gebruikte kleuren van het haak katoen mag je persoonlijk aanpassen.

Sierlijke Roos haakpatroon :

Gebruikte steken en afkortingen:
losse = l
vaste = v
stokje = st

  • haak 43 l
  • haak in de 5de l vanaf de haaknaald een st (eerste V steek gemaakt)
  • *1 l haken en 1 steek overslaan, (1st, 1 l en 1 st haken in dezelfde steek)*
  • herhaal * * tot einde van de ketting     ( ) = V steek
  • draai werk en haak 3 l (eerste stokje) en 5 st in de gemaakte V steek en een v in de volgende opening.
  • haak vanaf nu in elke gemaakte V steek 6 st en 1 v in de volgende opening
  • hecht af en laat een lange draad hangen
  • draai de roos op en met de draad naai je de laagjes vast

Het enige wat me nog ontbreekt is een guirlande maken om de bloemen op te zetten.
Ik kan een ketting haken als basis, maar ik ga er één punniken met witte wol
omdat ik dan een dikker touw bekom en dat vind ik persoonlijker iets eleganter.

Veel plezier met het haken van de roos, ik laat jullie volgende week mijn
bloemen creatie zien en dan kan er weer voor de laatste keer gelinkt worden.

Fijn weekend,
liefs Valerie ♥

26 opmerkingen:

  1. wat een prachtige bloemen heb ik aan mijn neus voorbij zien komen en wat mega lief dat je dit hebt gedaan'

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh wat is deze mooi. Eens kijken of ik dit weekend een beetje bij kan haken. Super bedankt dat je dit met ons wilde delen. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was leuk om de mooie bloemen te haken, nu nog de guirlande.
    Ik wens je een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie bloemen....maar ik vind die oude foto`s nog mooier!

    groetjes Joke
    (elfi-jo.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Valerie,
    Wat een prachtige bloemenserie heb je op je blog staan! Heel hartelijk bedankt voor de mooie patronen, ik ga ze zeker een keertje maken. Complimenten voor je mooie site en ik zal je regelmatig bezoeken,
    hartelijke groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier is de kers op de taart.... Bedankt om dit te organiseren. Ik haak vandaag de 2 laatste. Het was leuk en ook leerrijk. Ik had nog nooit bloemen gehaakt. Weer iets dat ik kan...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal met Jeanine eens...dít is de kers op de taart! We hebben er al een poosje naar mogen kijken en dan nu het patroontje!
    Bedankt Valerie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jeeeeeej, deze wilde ik zooo graag!
    Ze zijn weer gehaakt en gaan straks op mijn blogje.
    Echt ontzettend bedankt voor deze leuke CAL. Ik heb er van genoten en zal het erg gaan missen.

    Liefs * Haakjuffie *

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo ontzettend leuk al die bloemen van je! Jammer dat ik door alle drukte geen deel heb kunnen nemen. ...ben benieuwd naar je creatie ermee!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Yes! Ik had de roos al gemist en dat is nu juist iets wat ik wil leren. Ga er gauw mee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, dit is ook weer zo'n mooie bloem.
    Dank je wel voor het patroon.

    Fijn weekend,

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze roos is wel een mooie hekkensluiter. Die ga ik zeker haken.

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh.., wat jammer; alweer de laatste bloem! Wat een prachtige roos..
    Ik heb genoten van alle patroontjes! Super dat je dit organiseerde, dank je wel!

    groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dit is zeker de mooiste ik ga hem gauw haken en op mijn blog zetten hartelijk bedankt voor je goede uitleg het is geweldig ik heb er echt van genoten fijn weekeind groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige laatste bloem, die gaat naar mijn schoondochter, die het soms best moeilijk heeft en een roos is 'haar' bloem. Een aantal andere zijn naar heel bijzondere mensen gegaan: een jonge vrouw die haar laatste verjaardag vierde, 2 collega's die een moeilijke tijd doormaken. De andere bloemen vinden ook nog hun weg. Dank je wel voor dit bijzondere project.
    Jenneke dL

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Valerie..♥
    Prachtig♥ deze mooiste♥ Roos♥..;))
    Ik♥ heb er ondertussen al 2 gehaakt♥,,;))))
    en ik laat je dit weekend♥ zien op mijn post♥ wat ik er mee gedaan heb..;)))
    Hartelijk♥ Bedankt♥♫ voor de patroontjes♥ en zal ook een link♫ zetten op mijn post♥..;))
    Wens je een Zonnig♥ weekend♥ heel veel Liefs♥ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik loop iets achter maar ja, ik kan helaas niet alles tegelijk doen. Ik wil je hartelijk bedankten voor de prachtige bloemenpatronen die je ons voorgeschoteld hebt! En jouw bloemen zal ik nog vaak haken dus dat komt helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze is zeker mijn favoriet van de tien, erg mooi. Het resultaat van de Flower Power staat op mijn blog, het was zo leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik loop nog 2 bloemen achter, maar ik vroeg me af hoe we moeten linken. Ik heb wat ik gemaakt heb steeds op mijn blog laten zien, maar is er nog iets anders te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou, ik ben begonnen met haken. En ik ben meteen begonnen met een bloem van jou. Hmm, dat wordt nog veel oefenen. Ik heb vandaag een foto op mijn blog gezet dus dan kan je het zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hartelijk bedankt voor de patronen van de prachtige bloemen.
    Ga ze binnekort zeker maken.

    Groetjes
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jammer dat het voorbij is, maar ik heb met veel plezier meegedaan en 10 mooie bloemetjes gehaakt.
    Bedankt voor je inzet en inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nog zo'n mooie bloem. Hoewel de crochet along afgelopen is, kon ik het toch niet laten om deze mooie sierlijke roos ook te haken. Wederom bedankt voor het delen van het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heb eindelijk een mooi rozenpatroon gevonden na er enkele te hebben uitgeprobeerd. Bedankt hiervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig...dank je wel! Ik heb hem gehaakt voor op een beaniemuts...voor m'n kleindochter die binnenkort geboren gaat worden..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. het is nu 2015,maar nog veel mensen haken jou voorbeeldjes en genieten daarvan hoor meid. Hartelijk dank voor het delen,van je patroontjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...