.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

vrijdag 12 april 2013

Margriet Bloem

De derde bloem van de Crochet Flower Power is een Margriet die is
afgewerkt met puntige bloemblaadjes.
De gebruikte kleuren van het haakkatoen mag je persoonlijk aanpassen.

Margriet Bloem haakpatroon :

Gebruikte steken en afkortingen :
losse = l
vaste = v
stokje = st
dubbel stokje = dst
3 dubbel stokje = drdst

  • haak 4 l en sluit de ring met 1 hv
  • haak 3 l (eerste st), 11 st in de ring haken, een hv op de 3de l (12 st)
  • wissel kleur, haak 1 l en 1 v in dezelfde steek, *2 l, sla 1 steek over, 1 v in de volgende steek*, herhaal * * nog 4 keer, 2 l en 1 hv in de 1ste steek
  • haak 1 hv in het 1ste boogje, *1 l, 1 v, 2 l, 1 dst, 3 drdst, 1 dst, 2 l, 1 v, 1 l allemaal in het 1ste boogje, 1 hv in volgend boogje*, herhaal * * nog 5 keer, 1 hv in de eerste v
  • wissel kleur, haak 1 hv, 1 v op elke steek, op het middenste drdst een pico haken (1 v, 3 l, hv in de 3de l van haaknaald, 1 v) en terug op elke steek een v haken, hv tussen de bloemblaadjes, herhaal tot einde
  • hecht af en werk al de draadjes weg

Vergeet niet een foto te strikken van de voorbije gehaakte bloemetjes om
ze bij het volgende bloemetje te linken.

Veel plezier met het haken van deze bloem, tot maandag.
Geniet van het weekend en ik vind het fijn dat jullie met me mee haken.

Lieve groetjes,
Valerie ♥

28 opmerkingen:

  1. wow wordt steeds ingewikkelder (lol) maar zal proberen bij te houden...
    ik vindt zo leuk dat u dit doet

    groetjes uit arnhem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dag allemaal,mijn bloemekes zijn gehaakt morgen maak ik een foto want ik val om van de slaap ,goeienacht en leuk om te doen !!! ik probeer verder mee te doen! groetjes nadine

      Verwijderen
  2. ´t Wordt hier maandag vast één groot bloemenfestijn...je hebt zoveel leden! Ik ben benieuwd wie er mee doet en het er zijn én natuurlijk hoe iedereen ze heeft gemaakt! Spannend!

    Een heel goed weekend gewenst!

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend :-)

    Ik heb hem op facebook en Pinterest gezet hihihihihi
    Ik moet nog steeds beginnen ... maar wat in het vat zit verzuurt niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De gerbera bloem is ook gehaakt, nu de Margriet, ik kijk uit naar maandag.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga ze toch maar allemaal proberen mee te haken. Veel te leuk om dit niet mee te doen. De eerste 2 zijn al af. Vandaag nr 3. Of ik er ook een slinger ga van maken weet ik nog niet.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. thanx voor het wederom mooie patroontje.
    Ze zijn alweer klaar en staan op mijn blogje.
    Liefs * Haakjuffie *

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOO deze is ook erg mooi, dank je Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jaaaaaaaaaaaa deze is leuk, ik denk dat ik die ga maken... als ik tijd heb haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. de 2e krijg ik ff niet onder controle blijft allemaal draaien op 1 of andere manier.....deze is mooi ook weer ik kijk gewoon wel of het lukt ga bij mezelf maar even geen dwang erachter zetten

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een prachtige bloemen ben je aan het maken en wat leuk dat de uitleg erbij staat!!lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dankjewel weer voor het leuke patroontje van deze bloem! Het is heerlijk om tussendoor steeds een klein bloemetje te haken, en ik denk dat ik niet de enige ben die dit zo ervaar...

    Fijn weekend!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi, ga ik ook een keertje proberen, zou toch moeten lukken met die duidelijke tips van je ;-) fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wouw, op het moment heb ik mijn spieren overbelast van het haken maar het gaat gelukkig steeds beter. Zodra het weer kan ga ik zeker inspringen en wellicht inhalen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer zo mooi Valerie, ik kan me goed voorstellen dat je
    hier van geniet.

    Lieve groet Eefie

    http//whats-inaday.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij is weer geweldig,en dan je kleur keuzes.... i love it. Een fleurig en bloemrijk weekend gewenst .

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gewoon prachtig - ik kan spijtig genoeg niet mee doen, heb het momenteel veel te druk, misschien een volgende keer.

    Alvast heel veel succes!!

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Valerie
    Ik heb enthousiast meegedaan deze week en op mijn blog heb ik het resultaat gepost.
    http://ings-dingen.blogspot.nl/2013/04/de-crochet-flower-power.html

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ga de patroontjes opslaan, kom en nu niet aan toe om te haken.
    Welicht in een later stadium:)
    fijn weekeinde,
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is weer leuk! Heb hem in geel met wit gemaakt, ben gewoon verliefd. Denk dat ik er pas na het weekend aan toe kom om te bloggen, maar wat in het vat zit.....
    Super leuk dat je dit hebt opgezet. Bedankt daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En weer klaar met de derde bloem. Benieuwd naar de bloem van maandag. Fijn weekend allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  21. leukleuk, ik ga er weer mee aan de slag.
    Dank je wel weer voor dit mooie patroontje.

    fijne dag en een fijn weekend

    Lize

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Thanks a lot for this lovely pattern, Valerie! I made all three now and introduced your CAL also on my blog. It's so much fun, thank you!! Happy weekend :-) xxx Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oooooooooooooooo.....verslavend! Heb de bloemen al diverse malen gehaakt: roze, blauw en nu ook al in knal rood en knal roze! Hahahaha....waar moet ik straks met al die bloemen heen? ;)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Me again ;-). Thank you very much for your nice comment on my blog, Valerie!! I'm pleased that you like the flowers I made :-). I'm writing you here again because in the notification e-mail about your comment was no sender address, only "noreply-comment". If you like to get answers on your comments by e-mail, you can change this easily in your settings (see help sign on my right sidebar) :-)). Best wishes! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie verzameling van bloemen heb jij al gemaakt , en je hartjesslingers met die parels !! super mooi
    Ik haak ook en ben ook met parels bezig met mijn dochter
    Kom je ook eens kijken
    www.creadiva.be

    Groetjes
    Diane

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...