.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

woensdag 12 september 2012

De geur Patchouli

De geur van Patchouli is één van mijn favorieten, ja ik weet het,
ik ben nochtans na de flowerpowerperiode geboren en toch
ruik ik het héél graag.


Iedere morgen als ik ons bed opmaak verstuif ik een beetje
Patchouli pillow spray op het bedlinnen of  's avonds leg ik een
geurpastille in de bovenkant van de parfumbrander en door de
warmte van het theelichtje komt er dan een heerlijke geur vrij
in de woonkamer.

Vorige week heb ik me de eau de parfum "Angel" van Thierry
Mugler gekocht en ja hoor Patchouli is één van de ingrediënten.

Patchouli is een inheemse plant afkomstig uit de landen India,
Indonesië en de Filipijnen.


De etherische olie wordt hoofdzakelijk gebruikt in de cosmetica:
zeep, parfums, wierook, geurolie ...

De Patchouli in het kleine flesje van in de flowerpowertijd heb ik
jammer genoeg niet gekend en is ook heel moeilijk of niet meer te vinden.

Als jullie me tips kunnen geven waar ik het nog kan vinden dan zijn
deze héél welkom.

Lieve groeten,
Valerie ♥

13 opmerkingen:

  1. Ook mijn favoriete geur! Heeeerlijk! Het parfum ken ik niet....zal eens op zoek gaan!
    Fijne dag en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. https://www.google.nl/search?q=patchouli+waar+te+koop&aq=0&oq=Patchouli+waar+&sugexp=chrome,mod=9&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    kopieer deze link eens staan verschillende dingen, misschien net degene die je zoekt
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn dochter badzout met patchouli,
    Mmmm. inderdaad een heerlijk geurtje.

    groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het niet, maar raak nu heel benieuwd naar de geur. Overigens ben ik van hetzelfde geboortejaar als jij, Valerie en leefden mijn ouders hun jeugd in de flower power tijd:-) Mooi flesje en mooi tafereeltje op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dat ook mijn Geur die patchouli,ik word er zo gelukkig van als ik het ruik.
    Maar spijtig mijn man kan hem niet ruiken hij vindt hem verschrikkelijk.
    Spijtig toch hé. Maar soms kan ik niet laten om zo aan zo een drupje olie op een doekje te doe om eraan te ruiken.
    Hier bij ons in de stad is een winkeltje waar je hem kunt kopen maar dan moet je wel naar Hasselt komen hé dicht bij de grote kerk is er zo een speciaal kleding winkeltje daar verkopen ze hem.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit logje brengt jeugdherinneringen mee ...

    Als tienermeisje was ik zo een "beetje" hippie, haar en kleding waren aangepast en daar hoorde natuurlijk ook de geur patchouli bij.

    Veel liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, heerlijk! Hier staat ook de parfum "Angel" in de kast, ik viel meteen voor de luchtje, waarschijnlijk ook een beetje door de melancholie, zalig :))))
    Fijne dag vandaag, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmm lekker ruik het hier(of is het de cake die in de oven staat....hahaha)
    Ik ben ook gek op cocosgeur,spray beetje op mijzelf en door de kamer of auto,heerlijke zomergeur dus nu tijd voor kaneelgeuren en smaken.X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken de geur niet, alhoewel ik uit het eind van de flower ,power tijd kom!
    Fijn,dat je zo kan genieten van een geurtje!
    Brengt vaak ook heel veel herinneringen naar boven.
    Mijn vader hield altijd van lelietjes van Daalen.
    Weet nog goed dat hij mijn moeder deze parfum altijd gaf. En hoe ze het een week later
    per ongeluk stuk liet vallen.
    Het hele huis heeft er wekenlang naar geroken!!
    Gisteren kocht ik een geurzakje met...jawel, lelietjes van daalen!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben wel een 70 jaren kind en de geur van Patchouli ken ik maar al te goed. Angel staat ook op mijn toilettafel. Nu je vraag. Patchouli is id heel moeilijk te krijgen, heb me wezeloos gezocht op internet. Bij mijn toko waar ik ook mijn kruiden koop kwam ik het tegen... een klein flesje met die ouderwetse olieachtige patchouli. Misschien heeft de toko bij jou in de buurt ze ook.

    Lieve groet, dinah

    Ik kwam je blog tegen bij fleur en kleur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb het naar mijn weten nog nooit geroken, maar mocht ik het binnenkort ergens tegenkomen dan weet ik nou dat het de moeite waard is om er eens aan te snuffelen.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik ken de geur alleen van wierookstaafjes die ik nog ergens in een la heb liggen, maar eerlijk gezegd weet ik niet eens meer hoe het ruikt.. weet je ik ga meteen op zoek naar de staafjes en steek er eentje aan en denk daarbij aan jou!
    ik hoop dat je snel je lievelingsgeurtje zult vinden!

    fijne avond,
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, patchouli! Ik kocht laatst in een winkel van sissy-boy patchouli liquid handsoap.......een echte aanrader voor wie van die geur houdt.
    Groetjes
    evelyn

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...