.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

dinsdag 4 september 2012

Brocantemarkt in Lille

In Daphne's Diary las ik dat elk jaar op het einde van de zomer in Lille
in Frankrijk de grootste brocantemarkt van Europa plaats heeft.
Jaarlijks trekken zo een twee miljoen brocanteliefhebbers naar het oude
stadsgedeelte van Lille op zoek naar allerhande spullen.

Ik weet dat voor velen van jullie dit een grote afstand is, maar wij wonen
vlakbij de Franse grens en op een half uurtje rijden zijn we in Lille.

Onze agenda was vrij en waarom gingen wij ook niet op schattenjacht
op deze honderd kilometer lange brocantemarkt?

Wat we zagen was echt fantastisch, die sfeer ... en vooral veel spullen
uit grootmoeders tijd.


Alleen was ik een beetje ontgoocheld in de prijzen die gevraagd werden.
Een emaillen koffiekan zoals deze schommelde rond de 50 euro en
deze glazen waterfles was 65 euro. Voor die prijs droomde ik wel even!

Gelukkig heb ik ook leuke spullen gescoord voor een schappelijk prijsje!
Zoals deze oude flesjes in een origineel krat.


Of deze charmante bobijntjes en dit mooie beeldje.


Nu nog de schatten een plaats geven in huis en wie weet ga ik misschien
volgend jaar nog eens terug naar deze sfeervolle brocantemarkt.

Nog een fijne week,
Valerie ♥

15 opmerkingen:

  1. Die kannen zijn idd prachtig maar die prijzen??? Jammer is dat he! Kei leuk die oude flesjes! En het beeldje is schattig zeg!
    Fijne dag en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lijkt me dat heerlijk om zo dicht bij de grens te wonen. Ik woon in het uiterste noorden van nederland. Voor ons om alleen nederland al uit te komen al zo'n vier uur rijden. Daarom geniet ik even mee met jouw mooie vondsten. En als ik dan die prijzen hoor die ze vragen denk ik dat dat ook maar het beste is.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Valerie.. ♥
    Bohh ben jij een bofkont zo vlak bij de grens te wonen ..fijn dat jullie genoten hebben van de brocante markt ..;))!!
    Mooie flessen..maar ooo wat prijzig..;(
    Geniet van de zonnige dag Liefs Gaby.. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk hoor om daar heen te gaan. Ik had het ook gelezen...
    Maar helaas veel te ver èn geen tijd op dit moment in de agenda!
    Maar daarom vind ik het heel leuk om er iets van te zien en te lezen op je blog..
    Je zult vast een mooi passend plekje vinden voor deze prachtige spulletjes..
    Geniet ervan!

    Groetjes, elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik weet het Lille is duur, maar wel leuk voor inspiratie... Mooie foto's!! Het is vast fijn terugkijken op een mooie dag. Leuke krat met flessen!
    Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt toch nog heel mooie dingen gevonden,dat kratje is super:)
    Heb net nog je vorige post bijgelezen,wat leuk om het rokje zo terug te zien,wat heb je dat mooi gedaan.
    Veel liefs,Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me ook heel leuk om naar toe te gaan, had al wel gelezen dat het inderdaad erg duur is daar. Net als voor ons om dan nog in onze winkel te gaan verkopen, is het echt te duur.
    Het lijkt me wel heerlijk om daar rond te kijken en sfeer te proeven.
    Leuk hoor die flessen met die krat!

    Groetjes anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jammer dat sommige dingen zo duur zijn, het zal het heus wel waard zijn maar toch.
    je hebt mooie dingen gescoord
    lieve groet jenneke

    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zul je genoten hebben van al het moois, wel jammer dat de
    prijzen zo hoog zijn...gelukkig heb je wel enkele mooie dingen gekocht.
    Geniet van je nieuwe schatten.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor, al die spullen.
    Wat leuk dat je geweest bent, voor ons idd te ver weg, maar leuk dat je ons met je foto's laat mee genieten!
    En nog wat gekocht ook, wat een fijne dag moet dat geweest zijn.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo leuk he als je niet te ver woont, het zou voor mij ook wel te doen zijn hoor maar idd ik heb er al zoveel van gehoord, dat het duur is en erg druk, maar alleen voor de sfeer zou ik het willen doen (en ook om ze te zeggen dat ze te duur zijn haha). Die krat is echt heel tof, ik heb al gezien dat ze daar kantrolletjes in opbergen en als rek tegen de muur hangen ? ID ?

    Liefste groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja als je dan bedenkt voor welk bedrag onze grootouders vroeger zo'n kan kochten dan is het echt niet te geloven dat je nu zulke grote bedragen moet betalen.
    Maar ja alleen al om de sfeer te proeven is zo'n markt al leuk en je hebt toch nog hele leuke spullen gevonden.

    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi.
    Nog even een berichje.....
    Ik heb mijn blog naam gewijzigd en hoop dat je me weer kan vinden...?!
    www.postvandaphne.blogspot.nl

    Fijne dag verder, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook dat berichtje heb ik gemist. Is wel een tip voor volgend jaar... Mooie spulletjes heb je toch nog gevonden...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He ook in Lille geweest, geweldig he.
    Zat zo je blog wat terug te lezen en kwam dit tegen,
    Maar op de laatste foto laat je een houten...ik denk spoel....
    zien, heb ik er een van, weet jij waar die voor werd gebruik en zo???????
    Misschien kun je me dat vertellen.............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...