.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

zaterdag 31 maart 2012

Romantisch Hartje

Mijn vorig gehaakt hartje is bij velen in de smaak gevallen
en daarom hier onder het patroon van dit romantische hartje.


Bij iedere rij haken we telkens 1 keerlosse.
  • Rij één : 3 lossen haken
  • Rij twee : langs weerzijde 1 vaste meerderen, totale steken in de rij is 5
  • Rij drie : langs weerzijde 1 vaste meerderen, totale steken in de rij is 7
  • Rij vier : langs weerzijde 1 vaste meerderen, totale steken in de rij is 9
  • Rij vijf : herhaal deze procedure, totale steken in de rij is 11
  • Rij zes : geen toename, totale steken in de rij is 11
  • Rij zeven : langs weerzijde 1 vaste meerderen, totale steken in de rij is 13
  • Rij acht : herhaal deze procedure, totale steken in de rij is 15
  • Rij negen : herhaal deze procedure, totale steken in de rij is 17
  • Rij tien : geen toename, totale steken in de rij is 17
  • Rij elf : langs weerzijde 1 vaste meerderen, totale steken in de rij is 19
  • Rij twaalf : herhaal deze procedure, totale steken in de rij is 21
  • Rij dertien : herhaal deze procedure totale steken in de rij is 23
  • Rij veertien/vijftien/zestien/zeventien : geen toename, totale steken in de rij is 23
  • Rij achtien : 11 vasten haken, we maken nu de eerste van de twee afzonderlijke bogen
  • Rij negentien : bij begin verminderen, totale steken in de rij is 10
  • Rij twintig : begin en einde minderen, totale steken in de rij is 8
  • Rij éénentwintig : begin en einde minderen, totale steken in de rij is 6
  • Rij tweeëntwtintig : herhaal deze procedure, totale steken in de rij is 4
  • Rij drieëntwintig : herhaal deze procedure, totale steken in de rij is 2 en afhechten
  • De tweede boog van het hartje haken we op dezelfde manier vanaf rij achttien
  • We hechten de draad niet af, maar haken rond het volledige hartje vasten

Om een hart te maken hebben we uiteraard twee kanten nodig.
We leggen de kanten naar buiten op elkaar en haken een schulprandje :

  • 1 vaste haken, een steek tussen laten en in de volgende vaste 4 stokjes haken en terug een steek tussen laten en herhalen tot ongeveer 2 cm van het einde

Laat een opening op het einde om te vullen met fiberffill.
We haken verder tot einde en hechten de draad af.

Welkom voor ideetjes op mijn FB pagina Atelier Valerie

Nog een fijn weekend ...
Lieve groeten, Valerie

23 opmerkingen:

  1. Wat een leuk hartje!
    Ik heb je patroon opgeslagen!
    Ik hoop er snel aan te beginnen!
    Ik ben gek op hartjes.
    Heel erg bedankt weer voor je patroontje!

    Fijne zondag! Liefs Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word op mijn wenken bediend zie ik, wat lief van je dat je het patroon meteen op je blog gezet hebt!
    Ik ga morgen meteen met mijn dochter aan de slag.
    Super bedankt Valerie!!!
    Lieve groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb in geen tijden gehaakt...ooit een vest gemaakt...was prachtig geworden....maar zo zwaar om te dragen!!!
    Je hartje vind ik er leuk....misschien ga ik het weer eens proberen.
    Ik wens je nog een fijne Zondag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig hartje, maar ik kan echt niet haken!! Krijg er zo wel zin in om het te gaan proberen.Misschien als ik nog es ergens tijd over houdt naast mn andere hobbys...... . Gezellige zondag verder, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Valerie,

    Deze ga ik ook nog maken!
    Vindt het super dat je je patroontjes deelt.
    Ik ben niet creatief genoeg om zelf patronen te bedenken.
    Leen ze graag, haha!

    Liefs Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk hartje! Ik heb je patroon weer opgeslagen en ga het zeker eens een keertje uitproberen!

    Groetjes en een fijne week,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuk hartje maar als ik de beschrijving lees, haak ;-) ik af. Ik kan echt niet haken maar het lijkt me super leuk om te doen!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk patroontje, ben m aan het maken als cadeautje...
    Alleen het randje moet ik nog. Heel duidelijk geschreven.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk hartje, probeer het meteen uit!!

    Bedankt voor de tip...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeps dit nog vergeten...ik ga je alvast volgen, heel leuke blog...

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb je hartje gemaakt en het is hartstikke leuk geworden.
    dank jewel.

    gr eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze wil ik nog steeds maken dus heb hem even op mijn pinboard gezet! ♥ Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hallo Valerie,

    via de ene blog rolde ik naar de andere en kwam hier terecht. Je maakt heel leuke dingen, en dit hartje komt als geroepen. Ik was al een tijdje op zoek naar een smaakvol romantisch hartje om mijn kerstboom mee te versieren en hier staat het dan met patroon en alles erop en er aan. Deze wordt gepind hoor :-) Dank je. Wat me nog het meest verwonderde was het feit dat jij een blogger bent uit mijn eigen streek, West-Vlaanderen. Leuk je gevonden te hebben en je creativiteit te kunnen volgen.
    Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Valerie, bedankt voor je leuke patroontje.
    Ik heb er een paar gemaakt.
    Die hoop ik binnenkort op mijn blog te zetten met een linkje naar jouw blog.
    Je maakt zulke leuke dingen, dat willen meer mensen zien :)
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Valerie, ik zag dit hartje op het blog van Linn Creatief. Prachtig zeg! Ga ik eens proberen. Dank je wel. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ohw die is zo leuk! Die ga ik zeker proberen te maken! Ik zocht een leuk hartje waar ik lavendel met hop in kan doen. En dan bij me bed hangen. Zou je lekker van kunnen slapen. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk, bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is een schattig hartje, bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor het delen van je geweldige patroontjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zit een klein typefoutje in: heralen ipv herhalen. Kan iedereen gebeuren.
    Verder een lief patroontje en ik ga het zeker haken!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb je hartje vandaag gehaakt als geschenkje voor een goede vriendin. Hopelijk is zij er vlij mee! Hartelijk dank om dit patroontje met ons tr delen.
    Groetjes

    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...